söndag 17 augusti 2008

slö helg

Söndag eftermiddag... jag har knappt varit utanför dörren sedan i går morse...jag har gått sammanlagt 30 meter på sin höjd, bra jobbat. Var iof bakis på lördagen men det känns mer ok då jag ska kliva in i 10 vita veckor snart (undra när det var senast?).

Kommer på mig själv att jag försöker äta sånt som jag inte kommer äta på ett tag, det var pannkakor, vitt bröd, o'boy, pommes frites och annat dumt, var dessutom en stor förespråkare för att äta pizza hut en lunch nu i veckan (som styrdes bort av smartare människor än jag). Känner mig lite ambivalent till det, visserligen är sommaren slut och det skall bli ordning i leden, å andra sidan kan det finnas poänger med att faktiskt beta av vissa saker innan det sätts igång...

Den här veckan har jag ju slutat med cola light och det känns helt ok nu (eller gjorde redan i onsdags) nästa vecka är målet att dels äta lunch ute varje dag men även försöka äta bra. Det första klarar jag det andra kan bli värre...jag har som sagt aldrig jobbat på ett ställe med sämre matvanor...och jag är inte stark nog att ändra nåt ; )

Imorn är det nån slags invägning det känns spontant jobbigt...tänk om det blir en sån häringa "oj oj, det här är ju inte klokt". och det är det ju inte...

D-day -11