onsdag 20 augusti 2008

Det börjar...

Var på sån där inledning i måndags.... det var både bra och dåligt.. det bra var att jag har växt en cm och det kommer ju som en överraskning när man är 30+, jag är således 175 cm. Det faktiska (och tyvärr det dåliga) var att jag gjorde en del andra mätningar som sa följande:
jag väger 96,3 kg
har ett BMI på 31,6
en fettprocent på 25,7%
Detta visade att jag således lider av fetma enligt BMI tabellen men hade mer muskler som gjorde att jag hamnade på övervikt... Det känns ändå rätt ointressant då jag är sjukt överviktig hur som.
När vi satt där fick jag gå igenom hur det kom sig att jag var där och bla. kom jag fram till att jag gått upp 10kg på ett år... och sammanlagt 25 på 9 år. Det var rätt intressant att sitta där och prata lite om sig själv. Jag hade förstås en orgie i självömkan och försökte bara sätta låga betyg vad gäller min nuvarande fysiskastatus. (jag ville bla. betygsätta min motionsnivå till en stark 1:a (skala 1-5), det tyckte hon var lite väl lite om man springer en mil några gånger i veckan. Vi resonerade oss fram till en 3:a).
Det var hursom ett bra möte och jag tror faktiskt det var viktigt att gå igenom lite mål och tankar kring varför jag ska göra det här.
Det mest positiva var att det egentligen inte fanns ett officiellt startdatum. Det innebär att D-day egentligen inte finns... Därför har jag bestämt att IMORGON!!! kör VI!! Jag kommer således att vara klar med första fasen den 30 oktober.

Under dessa 10 veckor är det bara måltidsersättningar som gäller 4ggr om dagen. "snabbt men enformigt" heter upplägget. Om det är snabbt vet jag inte men enformigt verkar det iaf vara.

Innan man börjar är man tvungen att skriva på ett papper där man säger att man blivit informerad om riskerna med denna metod.

Risker:
Muntorrhet
Dålig andedräkt
Diarré
Förstoppning.
Huvudvärk.
Illamående/kräkning
Yrsel
Muskelkramp
Hunger
Håravfall
Gallsten
Gikt

Det ska nog gå bra det här
Nu kör VI!!