lördag 23 augusti 2008

smaker smaker

Nu har jag klivit igenom alla de fantastiska rätter som Itrim har att erbjuda i form av måltidsersättningar (tror jag). Jag är faktiskt positivt överraskad och var orolig för att allt skulle smaka så där. Men jag har ännu inte gått på en rejäl nit vad gäller maten. (ska blir intressant att se om jag tycker det om 6 veckor)

Shake (pulver). Helt ok om man blandar dom med 2.5 dl vatten och inte 3.

  • Vanilj shake --> ok, ätlig men sämst i listan.
  • Jordgubbs shake --> Ganska bra.
  • Choklad shake --> också ganska bra men lite bättre än jordgubb och således bäst av shaker.
Shake (färdigblandad) 200kcl så bara en om dagen.(finns bara vanilj tror jag). Smidig att ha med sig på stan.

  • Vanilj --> Ganska bra,
Bars (små power (?!) bars som är utformade som en snickers (typ)). Enda tuggmotståndet. Har kört som mellanmål (måltid 3)

  • Vanilj--> Bra, gillar den.
  • Choklad--> Bra, helt ok också.

Soppor (pulver som blandas med 3 dl vatten, som rörs om under uppvärmning i kastrull). Enda varma alternativet för mig. Äter som "Middag" (måltid 4). Jag är egentligen ingen soppälskare (fast varje gång jag äter soppa gillar jag det iof) men jag tycker dom var riktigt bra faktiskt. Snabbt och enkelt men ändå varmt.


  • Potatissoppa --> Bra över förväntan.
  • Tomatsoppa--> Bra över förväntan.

Konklusion: Jag är som sagt positivt överraskad. Rätterna är helt ok och jag såg framför mig att jag skulle äta chokladbars i tre veckor men alla alternativ går att "leva" på. Så vi får se om några veckor kanske jag har en annan uppfattning men initialt så ska det nog gå bra.