lördag 23 augusti 2008

Dag tre

Morgon dag tre,
har sovit jättedåligt i natt, kunde knappt inte sova alls. Är dock väldigt pigg och är lite sugen på att ge mig ut och mountainbika lite... Alla har förberett mig på att det är jobbigast i början. Jag har faktiskt inte haft det så jobbigt om jag ska vara ärlig, men jag tror att idag blir det nog värre. Kolhydratsreserverna borde börja lida mot sitt slut nu och det ska blir intressant att se hur kroppen reagerar, jag är iof väldigt hungrig hela tiden men det är hanterbart.

Jag dricker riktigt mycket och ligger säkert över tre liter om dagen. Dricker även hett te, det dämpar hungern riktigt bra tycker jag men jag är inte riktigt säker på att det är ok att göra det. Det är ju iaf. urindrivande så för varje kopp dricker jag en halvliter vatten efteråt. Som sagts nedan så går maträtterna också bra. Det är enklare att äta rätt när det inte finns något att välja på, det går inte att supersiza nåt och det slinker inte med en bea eller nåt annat. Positiv inledning således men med ganska ödmjuk inställning till att det kommer bli jobbigt snart. Enda nackdelen jag hittills känt är att jag har svårt att kontrollera mitt humör, jag blir lätt irriterad men jag försöker intala mig att det är för att jag är hungrig och då brukar jag bara gå iväg till ett annat rum en stund sen går det bra.

Att äta i fyratimmars intervaller funkar också rätt bra. Det innebär iof. att jag får äta själv hela tiden men det går ändå tycker jag. Har medvetet valt att inte sitta med vid matbordet när dom andra äter. Jag blir hungrig hela tiden och tycker att just luktsinnet har blivit riktigt känsligt.

Att kroppen innehåller massa vatten blir rätt uppenbart. Jag har tappat 3,2 kg på 2 dagar och det är naturligtvis inte för att jag gått ned i fett men det är ändå intressant att se hur mycket som kan bindas upp.